دانستنی های عطر

نت های معطر پانچ تازه

نت های معطر: پانچ تازه

نت‌های معطر، سوراخ‌های بینی ما را با ظرافت‌های تازه و گیاهی قلقلک می‌دهند

گیاهانی که از قدیم الایام استفاده می‌شد، به همان اندازه که در عطرهای ما جای خود را در بشقاب‌های ما باز کرده بودند! این گیاهان تازه دارای قدرت بویایی بسیار خوبی هستند که هنوز هم عطرهای خود را امروز در دل بسیاری از ترکیبات ارائه می دهند. مریم گلی، اسطوخودوس، آویشن، رزماری یا ریحان، نت‌های معطر، با رنگ‌های مقوی، گیاهی و انیسون، سوراخ‌های بینی ما را قلقلک می‌دهند. اجازه دهید خود را با این باد بویایی طراوت برده شود!

تاریخچه نت های معطر

در کنار چوب‌ها، معطرها مطمئناً جزو اولین موادی هستند که برای ایجاد ترکیبات معطر استفاده می‌شوند. در اوایل دوران باستان، این گیاهان تازه برای ایجاد موادی برای بلعیده شدن، سوزاندن یا مالیدن به پوست جمع آوری می شدند. با گذشت بیش از ۵۰۰۰ سال قبل، نت های معطر جایگاه اصلی را در استفاده از عطرها به خود اختصاص داده اند. کاهنان مصری برای شستن مجسمه های خدایان مرهم های معطر درست می کردند. این عطرها «بوی خود خدا، عرقی که از گوشت او بیرون آمد» شد*. یونانی ها از گیاهان معطر محلی استفاده می کردند: پونه کوهی، آویشن یا مرزنجوش به مواد ضروری برای ترکیب محصولات معطر تبدیل شدند. عطرسازی و رایحه درمانی ارتباط نزدیکی با هم دارند.

در قرون وسطی، عطر هنوز یک عملکرد دارویی بسیار قوی داشت. «باغ‌های ساده»، یعنی باغ‌های سبزیجات معطر که در آن «ساده‌ها» رشد می‌کردند، در همه جای صومعه‌ها شکوفا شدند. اینها در واقع گیاهان دارویی مانند مریم گلی، بابونه یا ترخون بودند. این شروع گیاه درمانی بود.

الموندو
مجموعه عطرهای ميسون لنه

تکامل

اگر نت‌های معطر کم و بیش همیشه با عطرسازی همخوانی داشته‌اند، باید منتظر آغاز قرن هجدهم باشیم تا این جنبه واقعاً در یک عطر ارائه شود. اولین عطر معطر، ادکلن است که در سال ۱۷۰۹ توسط جووانی ماریا فارینا ایتالیایی ساخته شد. این ترکیب نیروبخش به دور از رایحه های سنگین و مجلل آن زمان که بر پایه سیوت یا عنبر بود، در واقع یک هیدرولات مخلوط با ادویه است که در آن مرکبات و گیاهان معطر ادغام شده است. ما در فرمول آن مرزنجوش، آویشن، رزماری، و همچنین ریشه گلپر، افسنطین و اسطوخودوس را می یابیم.

ادکلن ها با رها کردن عطرهای سرد به پس زمینه، به لطف این حس طراوت و پویایی ایجاد شده توسط نت های معطر و مرکبات، به سرعت تمام بینی ها را تسخیر می کنند. صنعتی شدن عطرسازی و دموکراتیک شدن آن در قرن نوزدهم به انتشار این روند جدید عطرسازی کمک خواهد کرد. چند سال بعد، با عرضه Pour un homme توسط کارون در سال ۱۹۳۴، نت های معطر خود را از ادکلن رها کردند. خانه عطرسازی اولین عطر مردانه را امضا کرد که راه را برای بسیاری از ترکیبات دیگر هموار خواهد کرد. .

تازگی در یک بطری نت های معطر واقعا چیست؟

در عطرسازی، اصطلاح «آروماتیک» برای تعیین تمام گیاهان تازه ای که در ترکیب یک عطر نقش دارند استفاده می شود. به محض اینکه این نت ها “خشک شوند” ما ترجیح می دهیم در مورد تفاوت های ظریف تند صحبت کنیم. این زیر خانواده بویایی مواد اولیه طبیعی و تازه مانند رزماری، ریحان، نعناع، ​​انیسون ستاره ای، اسطوخودوس، مریم گلی را جمع آوری می کند. به طور خلاصه، تمام گیاهان و گیاهان معطری که در باغ ها و کمدهای ما یافت می شوند و منتشر می شوند. رایحه آنها در ترکیبات در ساخت نت های معطر از طیف گسترده ای از گیاهان استفاده می شود. برای ادغام آنها در عطرها، بینی ها عمدتاً از روغن های ضروری با چند وجه استفاده می کنند که مستقیماً از گیاهان استخراج یا تقطیر می شوند.

الموندو
آیا باید هر روز همان عطر را بزنیم؟

شرح بویایی

نت‌های معطر عموماً عطرهایی را تداعی می‌کنند که شیرین، تازه و نشاط‌ آور هستند. این تفاوت های ظریف شخصیت نسبتاً پرانرژی و پویا را نشان می دهد. وجه بارز و خام این وجه آن را به نماد عطرهای مردانه تبدیل کرده است، همتای نت های گلی برای آب میوه های زنانه. دسته بندی عطرهایی با نت های معطر دشوار است زیرا تفاوت های ظریف با توجه به مواد مورد استفاده متفاوت است. ما رایحه‌های لیمویی را از هم متمایز می‌کنیم که به عطر خوشبو می‌کنند، اما رایحه‌های منتول‌دار که طراوت خاصی را بازدم می‌کنند. در میان این نت‌ها، جنبه‌های کافوره‌دار، با جنبه‌ای تقریباً دارویی، و همچنین ظرافت‌های انیسونی که جنبه علفی و به‌طور نامحسوسی تند را تداعی می‌کنند، وجود دارد.

ترکیبات معطر

نت های معطر، تفاوت های ظریف بسیار قدرتمندی را منتشر می کنند، اگرچه گاهی اوقات فرار. آنها اغلب در رایحه بالا یا نت میانی هرم بویایی یک عطر یافت می شوند. اغلب در پایه آب میوه های مردانه، این وجه کاملا با آکوردهای سرخس و رایحه های مرکبات هماهنگ است. اما جنبه جاودانه و جهانی آنها همچنین آنها را به یک دارایی واقعی بویایی برای بیدار کردن یک عطر گل، برای تعالی رنگ های تند یا تقویت ترکیب چوبی تبدیل می کند. نت های معطر نیز به طور هماهنگ در عطرهای دریایی ادغام می شوند تا ظرافت های تازه و آفتابی را آشکار کنند. آنها همچنین می توانند در شیره های چیپر و عنبر یافت شوند تا طراوت را به ارمغان آورند.

تفسیر ما از نت های معطر

این رایحه های گیاهی لطیف بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه ما هستند. آنها نیروبخش خود را تقطیر می کنند. در برخی از عطرهای ما، نفسی واقعی از طراوت می بخشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *