دانستنی های عطر

رایحه درمانی و عطر برای تسکین استرس

راهنمای رایحه درمانی و عطر برای تسکین استرس

در دنیای امروز ، مردم بیشتر از همیشه دچار استرس می شوند. با کار ، تعادل در زندگی خانوادگی و سایر تعهدات ، و فقط فشارهای کلی زندگی روزمره ، بسیاری از کارهای مختلف وجود دارد که افراد می توانند برای آرام شدن انجام دهند. یکی از راه هایی که می توانید برای کاهش استرس به آن کمک کنید ، چیزی غیر متعارف است: رایحه درمانی. رایحه های مختلف مورد استفاده در رایحه درمانی می تواند به آرامش ذهن ، بدن و روح شما کمک کند. مقدار زیادی از محصولات عالی و روغنهای اساسی وجود دارد که می تواند برای تسکین استرس مورد استفاده قرار گیرد و به شما کمک می کند احساس آرامش و آمادگی برای یک روز جدید داشته باشید.

آروماتراپی چیست؟

رایحه درمانی به عنوان یک داروی جایگزین در نظر گرفته می شود زیرا از روشهای دارویی سنتی پیروی نمی کند یا از آن استفاده نمی کند. با استفاده از روغنهای اساسی ، این نوع درمان تسکین دهنده استرس می تواند حس های مختلف را از طریق بو در مغز تحریک کند. برخی روغن ها بوهایی تولید می کنند که می توانند احساسات و افکار مثبت را در مغز تحریک کنند. برخی از افراد از روغن های ضروری برای رایحه درمانی استفاده می کنند یا به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آنها ، آنها را مستقیماً روی پوست قرار می دهند. روغنهای اسانسی را می توان در گرم کننده روغن گرم کرد ، در حمام استفاده کرد یا برای پخش رایحه شمع ساخت. با تنفس این بوها ، مغز ما را مجبور می کند که به افکار مثبت فکر کنیم و رایحه ها می توانند اثر آرام بخشی را تحریک کنند.

الموندو
عطر زنانه نینا ریچی نینا سولیل

What is Aromatherapy 2 - رایحه درمانی و عطر برای تسکین استرس

رایحه درمانی چگونه می تواند استرس را از بین ببرد؟

آروماتراپی می تواند استرس را به طرق مختلف از بین ببرد. از آنجا که روغن های معطر بسیار غلیظ هستند ، شما می توانید این عطرها را با سرعت بسیار قوی تر از چیزی که ملایم تر است مانند خوشبو کننده هوا یا حتی عطر استشمام کنید. تصور پشت رایحه درمانی این است که وقتی فرد از این روغن های قوی نفس می کشد ، گیرنده های بویایی احساسات مثبتی را به مغز نشان می دهند. تنفس عمیق بوها از طریق بینی می تواند به افراد کمک کند احساس آرامش و آرامش بیشتری کنند. عطرها از طریق بینی و به اعصاب سیستم لیمبیک مغز منتقل می شوند. این سیستم چیزی است که به کنترل احساسات و احساسات کمک می کند. نظریه این است که با بو کردن روغن های قوی ، مغز احساسات مثبت را تحریک می کند ، در نتیجه استرس و اضطراب را از بین می برد.

What is Aromatherapy 2 - رایحه درمانی و عطر برای تسکین استرس

نحوه استفاده یا استنشاق روغنهای ضروری

چندین روش مختلف برای اعمال یا تنفس در اسانس های مورد استفاده در آروماتراپی وجود دارد. یکی از رایج ترین روش هایی که افراد در روغن ها تنفس می کنند ، پخش کننده روغن است. این یک دستگاه کوچک است که برای پخش بوی روغن در هوا با استفاده از آب و گرما ساخته شده است. فرایند تبخیر خشک نیز کار می کند: کافی است روغن ها را روی یک پنبه بمالید و آنها را مستقیماً دم کنید. بخارپز کردن اسانس ها در یک کاسه آب بخارپاش و اسپری کردن یک نسخه رقیق شده در هوا نیز می تواند مثر باشد. اگر می خواهید روغن ها را مستقیماً روی پوست خود بمالید ، مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید. ایده خوبی است که ابتدا مقداری از آن را در قسمت کوچکی از پشت دست بمالید و به دنبال هرگونه سوزش باشید. بسیاری از افراد دوست دارند روغن های ضروری را روی پیشانی ، ناحیه گردن و مچ دست خود بمالند تا استرس را کاهش دهند.

الموندو
معرفی عطر امپریو آرمانی استرانگر ویت یو 2020

What is Aromatherapy 1 - رایحه درمانی و عطر برای تسکین استرس

رایحه های درمانی محبوب

به معنای واقعی کلمه صدها رایحه مختلف وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد ریاضی اسطوخودوس به دلیل خواص آرامش بخش و آرام بخش یکی از محبوب ترین آنها است. بابونه و یاس می توانند به آرامش اعصاب شما پس از یک روز طولانی کمک کنند. برای اضطراب ، سرو ، گل سرخ ، هلو و برگ بنفشه همه گزینه های خوبی هستند. اگر به دنبال روغنی هستید که از خستگی شما جلوگیری کند ، نعناع ، کاج ، مریم گلی یا لیمو را امتحان کنید. امکانات و برنامه های کاربردی بیشماری برای ادویه جات مختلف ، گلها و سایر رایحه های موجود وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *