دانستنی های عطر

سه نت عطر و اهمیت هرم بویایی را درک کنید

هرم بویایی: نت های بالایی، میانی، پایه

سه نت عطر و اهمیت هرم بویایی را درک کنید

۳ نت از هرم بویایی

یک عطر اغلب از ده ها ماده تشکیل شده است که در طول زمان روی پوست شما تکامل می یابد. اینها به روشی خاص در هرم بویایی تنظیم شده اند تا رایحه ای منحصر به فرد ایجاد کنند. بسته به استحکام یا نوسانات آنها، نت ها خود را به یک شکل نشان نمی دهند. مانند یک پارتیشن، کشف کنید که چگونه عطر شما در ۳ عمل متمایز خود را نشان می دهد، ۳ نت که شخصیت، هویت آن را آشکار می کند، و برای اغوا کردن شما هر کاری انجام می دهد.

هرم بویایی را رمزگشایی کنید

صرف نظر از تکنیک ساخت مورد استفاده، فرمولاسیون و ترکیب یک عطر بر اساس یک مدل تقریبا جهانی، یعنی هرم بویایی طراحی شده است.

هویت عطر شما: بین جادو و شیمی

دنیای عطرسازی همیشه بینی ما را قلقلک داده و تخیل ما را جذب کرده است. عطرها شکل خاصی از شعر را بر می انگیزند و احساسات را برای کسانی که آنها را می پوشند برمی انگیزند. هر عطر، صرف نظر از برند، رایحه یا ترکیب آن، داستانی را روایت می‌کند که ما آن را بر اساس تعبیر شخصی خود می‌شناسیم، به‌ویژه به لطف حافظه بویایی ما که مستقیماً با مرکز احساسات ما در ارتباط است. با این حال، ایجاد یک عطر بر اساس یک روند بسیار کمتر رمانتیک است! در واقع به لطف تسلط فنی عطرساز و تصورات فیزیکی و علمی محکم عطرساز است که می توانید سفری بویایی را آغاز کنید. بنابراین، بینی با قرار دادن مواد مختلف در یک فرآیند بسیار فنی، عطری را ایجاد می کند.

الموندو
عطر زنانه سلین ريمباد

not perfume - سه نت عطر و اهمیت هرم بویایی را درک کنید

این ژان کارلز، عطرساز معروف بود که با ایجاد هرم بویایی نامی به این معماری داد. سپس او طبقه‌بندی نت‌ها را بر اساس نوسان‌پذیری‌شان، از کم استحکام تا پایدارترین، ایجاد کرد.

هرم بویایی برای چیست؟

این ارکستراسیون عطر به بینی اجازه می دهد تا ساختاری هماهنگ به عطر بدهد. استفاده از هرم بویایی راهی برای متعادل کردن فرمول است به طوری که پس از اسپری کردن در طول زمان تکامل می یابد. بنابراین به زنده‌تر کردن عطر، تکاملی‌تر یا برعکس خطی‌تر کردن عطر، مطابق با خواسته‌های سازنده کمک می‌کند. سپس تبخیر عطر به صورت مداوم و تدریجی انجام می شود. این باعث می‌شود که آب خیلی سریع بخار نشود. سپس عطر می‌تواند هویت خود را از طریق جنبه‌های متعددی که در طول ساعت‌ها خود را نشان می‌دهد، آشکار کند.

یک سوال تبخیر

سطوح مختلف هرم بویایی با نت های عطر مطابقت دارد، از محوترین تا ماندگارترین. مواد خام مورد استفاده همه به یک شکل در طول زمان و روی پوست واکنش نشان نمی دهند. به طور خلاصه، همه آنها با سرعت یکسان تبخیر نمی شوند. برخی از مواد، مانند نت مرکبات، بوی تند و واضحی را منتشر می کنند که تنها برای چند دقیقه باقی می ماند. سایر ترکیبات برای مدت طولانی تری قابل درک خواهند بود و هویت بویایی ترکیب را تشکیل می دهند. برخی از مواد نیز استفاده خواهند شد زیرا تثبیت کننده های عالی هستند و ماندگاری عطر را افزایش می دهند.

تبخیر نیز به ماهیت ماده خام بستگی دارد. مواد با منشا طبیعی به سرعت تکامل می یابند و تمایل به تبخیر سریعتر دارند. استفاده از مولکول های مصنوعی، فراتر از بازتولید بوهای غیرممکن در طبیعت، ثبات، قدرت و استحکام را برای ترکیب به ارمغان می آورد.

الموندو
عطر زنانه دولچه اند گابانا دولچه لیلی

top notes perfume - سه نت عطر و اهمیت هرم بویایی را درک کنید

هرم بویایی: نمایشی در ۳ پرده

ساختار عطر با توجه به هرم بویایی در سه سطح قابل مشاهده است: ابتدا نت بالایی، سپس میانی و در نهایت نت پایه.

نت بالا

اسپری را فشار دهید و به اولین رایحه تونیک تسلیم شوید… نت بالایی اینجاست. از سبک ترین و فرارترین عناصر بویایی تشکیل شده است. به طور کلی تازه و روشن، ما اغلب در بالای هرم برخی از مرکبات و نت های معطر مانند ترنج، نرولی یا رزماری پیدا می کنیم. این قسمت بالای هرم بویایی در انتخاب عطر شما تعیین کننده است، زیرا بویی است که ابتدا آن را تشخیص خواهید داد. سپس از آن به عنوان پرواز عطر یاد می شود، نت های آن باید بینی را برای اتفاقات بعدی، همراه با نت های میانی و پایه، آماده کند. به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری چند لحظه اجازه دهید تا از تکامل عطر مطلع شوید. از چند دقیقه تا حداکثر ۲ ساعت طول می کشد.

نت میانی

به تدریج نت میانی ظاهر شده و جایگزین نت بالایی می شود. این عطر که کمتر انفجاری است، اما سرسخت تر، مضمون اصلی عطر را در بر می گیرد و هویت و شدت آن را نشان می دهد. از نت های گلی، پودری، سبز یا میوه ای تشکیل شده است. نت میانی هوس انگیز، بیشتر از نت بالایی ظاهر می شود و حدود ۳ ساعت روی پوست شما باقی می ماند. این پیچیده ترین سطح از هرم است که باید توضیح داد زیرا تمام اصالت عطر را به خود می گیرد و یک امضای واقعی بویایی ایجاد می کند.

الموندو
عطر زنانه جان ریچموند بلک متال

نت پایه

در نهایت، یک رایحه نهایی به آرامی با پوست شما پیوند برقرار می کند، هرگز

دوباره ترکش کن این نت‌ها چند ساعت پس از اسپری کردن ظاهر می‌شوند و ساعت‌ها یا حتی روزها روی لباس‌های شما باقی می‌مانند. این نت پایه است که از موادی استوار، سخاوتمندانه و فریبنده ساخته شده است. نت های چوبی، چرمی یا شرقی به طور کلی در این سطح از هرم یافت می شوند. ترکیبات شاخص این دسته عبارتند از مومیایی کردن، چوب های معطر، خزه برای عطرهای شیپر یا عنبر و وانیل. نت پایه بر ماندگاری عطر شما در طول زمان تمرکز دارد. این همان چیزی است که نت های بالایی و میانی را برای عمق بخشیدن به عطر تنظیم می کند. وابستگی خاصی را القا می کند و عاملی تعیین کننده در وفاداری شما به عطر خواهد بود.

اگرچه عطر حاصل از یک کار دقیق و گرانبها است، اما علم دقیقی نیست. هر پوستی متفاوت است، ادراک عطر و مدت زمان از پوستی به پوست دیگر متفاوت است. این جادو، زیبایی هنر بویایی است: عطر شما شما را منحصر به فرد می کند، و شما عطر خود را منحصر به فرد می کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *