دانستنی های عطر

آیا بوییدن عطر می تواند اعصاب شما را آرام کند؟

آیا بوییدن عطر خود می تواند اعصاب شما را آرام کند؟

همه ما از چیزی می ترسیم – عنکبوت، پرواز، فضاهای تنگ، سخنرانی عمومی، ارتفاع. و همه ما با ترس های خود به طور متفاوتی برخورد می کنیم – اجتناب، داروها، مدیتیشن. با این حال، آیا می‌دانستید که عطری که می‌زنید می‌تواند به کاهش اضطراب شما در موقعیت‌های استرس‌زا نیز کمک کند؟ حس بویایی (بینی شما) و مغز به روشی جالب به هم مرتبط هستند. پیاز بویایی ارتباط نزدیکی با سیستم لیمبیک دارد، بخشی از مغز که احساسات و یادگیری تداعی را ذخیره می کند. به همین دلیل است که شما بوها را با خاطرات پیوند می دهید — برای مثال، خاطره گرم مادربزرگ که با بوی شیرینی های شکلاتی بدست می آورید.

تئوری پشت رایحه درمانی این است که بوها می توانند احساسات شما را تغییر داده و اضطراب شما را کاهش دهند. متخصصان آروماتراپی بر این باورند که عطرهای خاص، به شکل غلیظ اسانس، می توانند بر بخش های خاصی از مغز شما تأثیر بگذارند. وقتی این بوها را استشمام می کنید، می تواند سیستم عصبی شما را آرام کند، ضربان قلب و تنفس سریع را کاهش دهد و افکار مسابقه ای را آرام کند.

Fragrances and Perfumes - آیا بوییدن عطر می تواند اعصاب شما را آرام کند؟

رایحه‌درمانگران توصیه می‌کنند چند قطره اسانس روی دستمال کاغذی ریخته و عطر را از بافت استنشاق کنید. اگر برای این کار وقت ندارید، می توانید مستقیماً از بطری آن را بو کنید. رایحه هایی که تصور می شود ترس و اضطراب را کاهش می دهند عبارتند از:

    نرولی — آرامش بخش

    وانیل – آرام بخش

الموندو
معرفی عطر مردانه مورر اند ورتز تاباک من گراویتی

    کندر — تعادل را به ارمغان می آورد، تنفس را عمیق می کند

    اسطوخودوس – آرام بخش و به اندازه کافی ملایم برای استفاده درست روی پوست

    ترنج – استرس را از بین می برد

    مریم گلی کلاری – استرس و خستگی را کاهش می دهد

    پاتچولی – استرس را از بین می برد

    بابونه — آرام بخش

مانند بسیاری از درمان های جامع، رایحه درمانی در طب غربی کمی بحث برانگیز است. تحقیقات علمی انجام شده در مورد رایحه درمانی بی نتیجه است و برخی از محققان دریافته اند که دارونماها همان تسکین روغن های ضروری را دارند. با این حال، یک مطالعه رایحه انجام شده توسط اسلون کترینگ نشان داد که بوی وانیل علائم کلاستروفوبیا را تا ۶۳ درصد در بیماران تحت اسکن MRI کاهش می دهد. مطالعه دیگری توسط Healthy Brands Group همچنین کاهش چشمگیر علائم کلاستروفوبیا را توسط داوطلبانی که قبل از سوار شدن به یک آسانسور شلوغ وانیل، اسطوخودوس، خیار یا سیب سبز را بو کردند، گزارش کرد. هشتاد و سه درصد از داوطلبان پس از استشمام عطر وانیل، کاهش جزئی تا کلی علائم را هنگام سوار شدن در آسانسور گزارش کردند.

How to Apply or Inhale Essential Oils - آیا بوییدن عطر می تواند اعصاب شما را آرام کند؟

اگر تصمیم دارید رایحه درمانی را امتحان کنید، روغن های ضروری را با احتیاط درمان کنید و نحوه استفاده از آنها را به خودتان آموزش دهید. بسیاری از روغن های ضروری آنقدر غلیظ و قوی هستند که نمی توانند مستقیماً روی پوست شما اعمال شوند. در عوض باید آنها را استنشاق کرد. یا می توانید از آنها در پخش کننده استفاده کنید تا عطر را در سراسر خانه پخش کنید.

الموندو
عطر ادکلن جولیت هز ا گان پیر اینک

اگر در مورد استفاده از روغن های ضروری مطمئن نیستید، به دنبال عطرهای پوشیدنی حاوی رایحه مورد نظر خود بگردید – عطرهای وانیل، اسطوخودوس و بابونه همگی به راحتی پیدا می شوند. رایحه را عمیقاً استشمام کنید و به افکار مثبت و آرام بخش فکر کنید. ممکن است احساس کنید ترس و اضطراب شما از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *