دانستنی های عطر

اونکاد عطرهای مورد نظر ایکس ایکس سنتری

Onskad: The Desired Fragrances of the XX Century

اونکاد: عطرهای مورد نظر ایکس ایکس سنتری

توسط سرگئی بوریسوف

وقتی ایمیلی از Virginie Dhoye، موسس برند عطر اونکاد دریافت کردم که از من می‌پرسید که آیا علاقه‌مندم عطرهای اولیه این برند را امتحان کنم (مطمئنا! من برای استشمام چیزهای جدید آماده هستم!) شروع به تحقیق در مورد آن کردم. اولین چیزهایی که از اونکاد پیدا کردم اسباب بازی های نرم IKEA بود – یک ببر سفید و یک طوطی. سپس یک توپ نرم راگبی، یک شتر، یک لاک پشت… بعداً متوجه شدم که چرا – هنگام ایجاد یک برند، ویرجینی از طراحی تمیز و اسکاندیناویایی الهام گرفته شده است، و کلمه اونکاد در زبان سوئدی به معنای “خواسته” است.

سه عطر اونکاد به نام های ۳۰، ۵۰ و ۸۰ نامگذاری شده اند که به دهه های سی، پنجاه و هشتاد قرن بیستم اشاره دارد. این دوره‌های زمانی به صورت بصری با تصاویری از ظاهر معمولی زنانه از این دهه‌ها، با تمرکز بر مد و سبک زندگی زنان، و نت‌ها و آکوردهای معمولی برای عطرهای زنانه آن زمان منعکس می‌شوند.

ویرجینی یک تیم زنانه را برای ایجاد محصولی تشکیل داده است که به طور کامل با ایده های زنانه زیبایی و میل در عطرسازی مطابقت دارد – عطرساز لیا هیرام، ارتباط دهنده و داستان نویس ایزابل بونال، و تصویرگر مونیکا لیند است. با این حال، دو عطر از سه عطر اونکاد را می توان مردانه نیز در نظر گرفت.

تیم خلاق اونکاد

Onskad The Desired Fragrances of the XX Century 3 - اونكاد عطرهای مورد نظر ايكس ايكس سنترياز چپ به راست: ایزابل بونال، لی هیرام، مونیکا لیند

30 Onskad - اونكاد عطرهای مورد نظر ايكس ايكس سنتري۳۰′ Onskad for women

عطر زنانه  ۳۰ اونکاد

” این گارسون زنی آزاد است، او می‌خواهد در احساسات، طبیعت و سفرهای خیالی غرق شود. تنباکو، الکل‌های قوی، چوب‌کاری و چرم جایگاه واقعی افتخاری دارند. مبتنی بر مردانگی خاصی از زن است که ورزش و زندگی در هوای آزاد برانگیخته می شود. زن گارسون دهه ۱۹۳۰ بر اساس ارزش های رمز و راز، اغواگری و گاهی حرام بازی می کرد. مسیری چرمی، دودی، و هوس انگیز با جلوه های پودری.” – توضیحات برند

الموندو
عطر جدید بالدسارینی سیگنیچر 2020

چه نوع عطری را باید از دهه سی انتظار داشت؟ چیپر، تنباکو یا چرم، کهربای شرقی یا گل آلدئیدی؟ (تصاویری از عطرهای افسانه ای آن زمان بلافاصله در ذهن من ظاهر می شود.) معلوم می شود که در مورد ۳۰′ اونکاد هیچ اشاره ای به عطرهای خاص دهه سی وجود ندارد. برعکس، چرم قیر بسیار مدرن و امروزی، پودر شده و دودی است. این رایحه چرمی شروعی پودری تازه دارد، با برگ‌های بنفش سبز و چوب صندل، که در ابتدا به عطرهای Sandal 33 و Pierre Guillaume اشاره می‌کند، اما سپس ۳۰′ اونکاد در جاده خودش شروع می‌شود. این جاده چرمی است که با حاشیه های آرایشی پودر پف کرده و رژ لب قرمز براق قاب شده است، جاده ای موازی با کویر د روسی د چنل – اما کاملاً مستقل.

رایحه اولیه: ترنج، نت های پودری و عنبر.
رایحه میانی: برگ بنفشه، رز و تنباکو؛
رایحه پایه: استیراکس، کاستورئوم، آمیریس، چوب صندل و تار توس.

50 Onskad - اونكاد عطرهای مورد نظر ايكس ايكس سنتري۵۰′ Onskad for women

عطر زنانه  ۵۰ اونکاد

“زن دهه ۱۹۵۰ به کمال تبدیل شده است. زیبایی و عشوه گری که با ظرافت تسلط یافته است. آکورد شیپری گلی جدید که جنبه های مرموز را به تصویر می کشد. نمایشی جدید از رابطه ما با زیبایی. عطری جدید بر اساس آکورد شیپر و گل های جدید. فوق العاده شاد، اثر متضاد قطبی با سیالیت خاصی. توهم یک اثر ساقه سبز، نوازش شفافی که خود را از یک نعناع هندی برهنه تقریباً ابری نشان می دهد. خلق و خوی انتزاعی، جنگی که در آن هیچ ماده خامی در اوج نخواهد بود. تریبون” – توضیحات برند.

الموندو
تاریخچه عطار و عطر اجدادی

جالب است بدانیم کدام عطرهای دهه ۵۰ را به اونکاد ارجاع می دهند- زیرا من فقط یک پیوند قدرتمند به یک دوتایی گل رز مشک دار و نعناع هندی می بینم. هیچ صندل، گاردنیا یا چرم در آن وجود ندارد – بنابراین کابوچارد گرس و جولی مادام از مقایسه حذف شدند. ادویه جات، میخک، و مومیایی وجود ندارد – خداحافظ پویور کارون و یوث -دو. میوه ها نیز بیان نمی شوند – بنابراین لاسو پاتو و فم روچاس نیز بیان نمی شوند. تنها چیزی که در مقایسه احتمالی باقی می ماند اروماتیک الیکسر توسط کلینیک (و حتی جنتلمن جیوانچی) است، اما هر دو عطر در ابتدای دهه ۷۰ روانه بازار شدند و نتیجه انقلاب هیپی بود. اگر نادیده بگیریم که نعناع هندی فقط ۱۰ تا ۲۰ سال بعد مد می شود، عطر ۵۰` اونکاد بسیار زیبا است، البته تا حدودی خشن. این رز کاملاً روشن و گسترده است، گل رز به سرعت تسلیم استحکام چوبی گیاه پاتچولی می شود و با رایحه خزه بلوط با لهجه حیوانی تلخ به پایان می رسد. یک زن مستقل با شخصیت قوی.

رایحه اولیه: مرکبات و ادویه جات
نت میانی: یلانگ یلانگ و رز زرد؛
نت های پایه: خزه بلوط، نعناع هندی، مشک و نت های حیوانی.

80 Onskad - اونكاد عطرهای مورد نظر ايكس ايكس سنتري۸۰′ Onskad for women

عطر زنانه  ۸۰ اونکاد

“توانمندسازی زنان. این روند جدید در مورد آزادی زنان است و می‌خواهد تمام راه را با اعتقادات خود ادامه دهد. در دهه ۱۹۸۰، زنان به عطرهای قدرتمند نیاز داشتند تا در یک محیط حرفه‌ای مردانه احساس قدرت کنند.

دهه ۸۰ این ایده را تداعی می‌کند که یک زن امروزی می‌تواند آشکار کند. خودش را همان طور که واقعاً هست. عطری که نوید شگفتی‌های زیادی را می‌دهد، مواد خامی که معمولاً خیلی عاقلانه نیستند را بازدم می‌کند و در عین حال کلیشه‌های تندشان را از بین می‌برد. میخک تند تصویری از موفقیت اجتماعی یک آمازون و یک دختر شاغل است. میوه‌ی ممنوعه، عشق دیوانه‌وار، عشق در نگاه اول را به وجود می‌آورد. یک بیداری گسترش‌یافته مانند لیکرای منفجر کننده و خمیری. ۸۰ دقیقه درباره زندگی کردن و احیای لحظات سرخوشی است که توسط سیل میل کشیده شده است.» – توضیحات برند.

الموندو
بررسی عطر مون گلوری و عطر سان فورس

اوه، این عطر بسیار جالب و خاص است! با درخشش طلایی و تقریباً سفید مرواریدی خود جلب توجه می کند و تا انتها آن را نگه می دارد. رایحه ای پودری-شیرین به رنگ سفید برفی است که مانند نوار ابریشمی براق می شود. رایحه دهه هشتاد، اونکاد ۸۰ با اجزای متضاد مخالف نیست، بلکه میخک تند، بنفشه پودری، وانیل شیرین و هلیوتروپ شیرین را در یک نوار ابریشمی بلند ترکیب می کند. روبانی که با یلانگ یلانگ گلی شیرین شروع می شود و با سیلو نرم و گرد کهربایی، با کمی تافی خامه ای و کارامل شیر به پایان می رسد. من حتی یک عطر از دهه ۸۰ را به خاطر نداشتم که مرا به یاد ۸۰ ‘اونکاد بیاندازد – اما در زمان بررسی من متوجه شدم که این چیز اصلی نیست.

نت آغازی: لیمو و ماندارین؛
رایحه میانی: عنبر، یلانگ یلانگ، میخک و داتورا.
رایحه پایه: اوپوپوناکس، هلیوتروپ، وانیل و مشک.

عطرهای اونکاد با غلظت ادوپرفیوم در وب سایت رسمی این برند موجود است، بطری های ۱۰۰ میلی لیتری ۱۶۰ یورو قیمت دارند. یک ست نمونه ۳×۲ میلی لیتری ۱۵ یورو قیمت دارد و در هزینه خرید بعدی لحاظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *