دانستنی های عطر

سفر معطر به دور دنیا با عطر آمریکای شمالی

سفر معطر به دور دنیا: عطر آمریکای شمالی

عطر آمریکای شمالی به شدت تحت تاثیر عطرسازی فرانسوی است اما داستان خود را توسعه داده است.

چندین ماه است که ما در حال کاوش در ۴ گوشه زمین هستیم تا از سنت ها و مواد معطر (تقریبا) کل سیاره رمزگشایی کنیم. پس از آخرین توقف عجیب و غریب خود در اقیانوسیه، می خواهیم شما را به سفری برای کشف عطر آمریکای شمالی ببریم. اگر در نگاه اول عطرسازی آمریکای شمالی تفاوت چندانی با آداب و رسوم اروپایی نداشته باشد، متوجه می شوید که تاریخچه آن کاملا متفاوت است. عطرهای آندروژنی یا با تمایلات جنسی تشدید شده، عطرسازی که در آمریکا ساخته شده است، زمان خود را مشخص کرده است و رمزهای عطرسازی را در ۵۰ سال گذشته متزلزل کرده است.

در جاده عطر آمریکای شمالی

مناظر با هزار وجه

آمریکای شمالی زیر قاره آمریکاست که با توجه به سطح آن می توان آن را یک قاره تمام عیار در نظر گرفت. این کشور چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و گرینلند را شامل می شود. از آبشار نیاگارا گرفته تا صحرای وایت سندز در نیومکزیکو و سرزمین‌های خشک دره مونومنت، آمریکای شمالی دارای چهره‌ها، اقلیم‌ها و گونه‌های گیاهی زیادی است که به دور از بهره‌برداری است. اکوسیستم آمریکای شمالی یکی از متنوع ترین اکوسیستم های جهان است. یک ثروت طبیعی واقعی که سال ها الهام بخش عطرسازان بوده است.

یک سفر بویایی و چشایی

سفر بویایی ما برای کشف عطر آمریکای شمالی با رایحه قدرتمند یک دارچین کمی شیمیایی آغاز می شود. رول دارچین، آدامس و حتی پات پوری به مغازه های عطرفروشی: این ادویه همه جا هست! آمریکایی ها آنقدر آن را دوست دارند که آن را در همه جا می گذارند، در دسرها، در خانه هایشان یا به عنوان تاپینگ روی قهوه خود! دور از این بوهای شیرین، سفر در سواحل ساحل غربی ادامه دارد. نسیم دریا از خاک گرم کالیفرنیا با رایحه انیسون و چوبی سکویا غول پیکر مخلوط می شود.

همیشه با هدایت بینی خود، ما به کشف عطر آمریکای شمالی در کانادا ادامه می دهیم. در جنگل های کانادا، هر درخت از طریق یک رایحه تعریف می شود. در پیچ یک دریاچه، وارد کلبه قندی می شویم، جایی که بوی گرم و آرامش بخش شربت افرا می پیچد. غیرممکن است که تافی افرا را نچشید، آب نبات چوبی شیرین و خوشمزه ای که با قرار دادن شربت گرم روی برف ایجاد می شود.

الموندو
معرفی عطر ادکلن زنانه جوپ جت درام 2020 ادوپرفیوم

ما این سفر را با نت اسید و مرکبات در مزارع پرتقال اورلاندو به پایان می بریم. پرتقال، گریپ فروت یا کامکوات، انواع مرکبات را در فلوریدا خواهید یافت.

perfume north america scents - سفر معطر به دور دنیا با عطر آمریکای شمالیاز چپ به راست، صحرای وایت سندز در نیومکزیکو، جنگل ملی سکویا در کالیفرنیا و تافی افرا در یک کلبه قندی در کانادا.

استفاده از عطر در آمریکای شمالی

تولد عطرسازی آمریکایی

عطر آمریکای شمالی از bling-bling تا بسیار خالص همه افراط را می شناسد! با این حال تاریخچه عطرسازی آمریکایی بسیار جدید است و به اوایل قرن بیستم باز می گردد. در آن زمان عطر فرانسوی اوج ظرافت و ظرافت بود. زنان آمریکایی فقط چشم (و بینی) برای گابریل شانل و خلاقیت های جسورانه او دارند که به گفته آنها نشان دهنده تجمل مطلق و تصویر یک زن رها شده است. اگر رویای هالیوود و هنرپیشه‌های اغواگر آن الهام بخش عطرسازان فرانسوی در اوایل دهه ۱۹۳۰ بود، تنها در دهه ۱۹۵۰ بود که عطرسازی آمریکایی شروع به رهایی از خود از پسر عموی پاریسی خود کرد. علاوه بر رهایی، عطرسازان واقعاً در شرف تغییر کدهای ایجاد شده تا آن زمان بودند.

پیشرو عطر آمریکای شمالی

اینگونه است که Youth Dew اثر استی لادر در سال ۱۹۵۲ متولد شد. این یک روغن حمام معطر است که در اصل ۷۰ درصد غلیظ شده و یک رکورد است! این عطر با سبکی گلی عطرهای اروپایی در تضاد است. با نت های شرقی گرم و تندش قدرتمند و حتی پر نشاط است. با موفقیت بزرگ خود، به سرعت تبدیل به عطری در نوع خود شد. این پیش ساز سپس راه را برای موفقیت های بزرگ دیگری که در ایالات متحده ساخته شده است، مانند جورجیو بورلی هیلز، که در آن گل های سفید قدرت خود را نشان می دهند، هموار می کند. این اولین عطرها از نمایش غنا و مجلل خود دریغ نکردند، در تصویر طبقه مرفهی که دوست داشتند خود را خوشبو کنند و خودنمایی کنند.

الموندو
عطر های آینده چنین بویی دارند

عطرهای پیوریتن

در اواخر دهه ۱۹۸۰، با ویرانی ایدز، تغییر جهت قابل توجهی رخ داد. خانه‌های عطر در حال حرکت به سمت آب‌های گل‌های شیرین‌تر هستند که با ارزش‌های سنتی و خالصانه همخوانی دارند. همچنین این شروع عطرهای یونیسکس با Calvin Klein’s CK One است که یک نسل کامل را رقم خواهد زد. عطر خالص، تمیز، مینیمال می شود. امروزه، مانند اروپا، عطر آمریکای شمالی بسیار گسترده است و برای تمام مشخصات بویایی مناسب است.

بدون عطر در آمریکای شمالی

چه در کانادا و چه در ایالات متحده، شهرهای بیشتری با ایجاد مناطق عاری از عطر شهروندان را از استفاده از عطر منع می کنند. برخی از سینماها به وضوح سیاست “بدون عطر” خود را در درب ورودی خود نشان می دهند که شما را از پوشیدن هر گونه ادکلن یا ادو تویلت منع می کند. همین محدودیت ها در سیستم حمل و نقل عمومی اتاوا وجود دارد.

که به سواران یادآوری می کند: “اتوبوس های ما را بدون عطر نگه دارید – لطفا از عطر یا ادکلن قوی استفاده نکنید”. بنابراین برای اینکه هوای محیط بیش از حد بار نشود، عطر ممنوع است. ما آن را بسیار غمگین می دانیم… و شما، در مورد آن چه احساسی دارید؟

مواد اولیه نمادین

اگر عطر North Amercia تا حد زیادی از عموزاده فرانسوی خود الهام گرفته شده است، این واقعیت باقی می ماند که این سرزمین های وسیع خانه مواد اولیه خوشبو بسیار مورد توجه است. به طور گسترده در دنیای عطرسازی مدرن استفاده می شود، بیشتر این مواد هنوز در آمریکای شمالی رشد می کنند.

cedar viriginiaEN - سفر معطر به دور دنیا با عطر آمریکای شمالی

سرو ویرجینیا

سدر ویرجینیا یا سرو قرمز، مخروطیان بومی ایالات متحده است و در چندین منطقه از آمریکای شمالی یافت می شود. انواع سرو در عطرسازی استفاده می شود. به طور خاص، سدر Viriginia (juniperus virina) را می یابیم که بوی قوی اما بسیار شیرین و تصفیه شده دارد. عطرسازان همچنین می توانند از سدر تگزاس (juniperus mixacana) که در ایالات متحده نیز رشد می کند و مشخصات بویایی آن شبیه به سرو قرمز است استفاده کنند. سدر دارای نت های خشک و صمغی است که یادآور بوی مداد است. اسانس آن به طور کلی در عطرهای چوبی استفاده می شود، اما می توان آن را با ترکیبات بسیاری ترکیب کرد. می توانید اسانس سدر ویرجینیا را در ادو پرفیوم گل و شیپر ایوده و اسانس سدر تگزاس را در جشن آلی بیابید.

الموندو
عطر های جدید برند جودیت لیبر

magnolia 1 - سفر معطر به دور دنیا با عطر آمریکای شمالی

ماگنولیا گراندی فلورا

ماگنولیا درختی با گل های بزرگ است که بومی آسیا و همچنین آمریکای شمالی است. اولین بار در سال ۱۷۰۳ توسط پدر پلومیر که آن را در طی یک سفر به لوئیزیانا کشف کرد، توصیف شد. او با اشاره به گیاه شناس پیر ماگنول که در این دوره مسئول باغ گیاه شناسی مونپلیه بود، نام ماگنولیا را به آن داد. ماگنولیا گراندی فلورا، مگنولیا با گل های بزرگ، در شرق آمریکا، به ویژه در فلوریدا یافت می شود. رایحه مگنولیا پر از نت های تازه و آفتابی است. عطر گلی آن دارای جنبه های لیمویی و وانیلی است. یک اسانس را می توان از گل های آن استخراج کرد، اما عطر ماگنولیا بیشتر از طریق سنتز تولید می شود.

thuyaEN - سفر معطر به دور دنیا با عطر آمریکای شمالی

توجا کانادا

توجا کانادا یا سرو قرمز غربی نیز یک درخت مخروطی از شمال شرقی آمریکای شمالی است. در آمریکای شمالی فرانسوی زبان به آن سدر سفید یا سدر نیز می گویند. این درخت ۱۰ تا ۲۰ متری در منطقه دریاچه های بزرگ تا خلیج هادسون می روید. در سراسر آمریکای شمالی و کانادا گسترده است و در کره نیز یافت می شود. از قدیم الایام از برگ درخت توجا به دلیل خواص درمانی آن در برابر روماتیسم و ​​عفونت های برونش استفاده می شده است. در عطرسازی، برگ‌ها و شاخه‌های توجا با بخار تقطیر می‌شوند تا یک اسانس آزاد شود. بوی آن کافوردار، علفی و منتول دار است. Thuja یک تقویت معطر واقعی و تیز به یک ترکیب به ارمغان می آورد.

آیا می دانستید منشاء عطرسازی آمریکایی و مواد اولیه نمادین آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *