دانستنی های عطر

عطر روتیک بحث بویایی یا بازاریابی؟

عطر روتیک: بحث بویایی یا بازاریابی؟

عطر اروتیک: واقعیت بویایی یا بحث بازاریابی؟

لانه کردن روی گردن و استشمام در عطر معشوق، نگه داشتن پیراهن یکدیگر یا بوییدن ملحفه‌ها وقتی نیمه بهترتان از رختخواب بیرون می‌رود… اینها ژست‌هایی هستند که همه ما ناخودآگاه اتخاذ می‌کنیم، اما ثابت می‌کند که بو جایگاه مهمی در دلبستگی ما به ما دارد. شریک و در روابط عشقی ما این عطر رایحه های طبیعی پوست را تصعید می کند تا به یک دارایی واقعی اغوا کننده تبدیل شود. اگر هنوز به کارایی فیلترهای عشق شک داریم، در مورد قدرت آفرودیزیک عطرها چطور؟ آیا واقعا چیزی به نام عطر و نت های وابسته به عشق شهوانی وجود دارد که بتواند میل جنسی را تحریک کند؟ ما بین رمز و راز، فانتزی و بازاریابی، رازهای عطرهای فریبنده را فاش می کنیم.

عطر عاشقانه یا کیمیا بدن؟

عشق در اولین بو

بوها بار عاطفی و شهوانی قوی دارند. شرایط و موقعیت اجتماعی ما مهم نیست. ناپلئون به عنوان مدرک از عزیزش خواست که وقتی از پیاده روی در جنگل برمی‌گردد، شستشو نکند. اگر چیزی به نام عطر عشق وجود نداشته باشد، در یک رابطه عاشقانه رایحه جایگاه ویژه ای دارد. در مرحله اغوا، بدن ها به هم نزدیک می شوند و کم کم هر کدام وارد منطقه «بوی دهی» دیگری می شوند. این مکان صمیمی که حسگرهای بویایی ما عطر همسرمان را از آنجا تجزیه و تحلیل می کنند. آیا این عطر شما را مجذوب خود می کند؟ غیرقابل انکار چیزی بین پوست و شیمی عطر در حال رخ دادن است. کیمیاگری که مستقیماً در سیستم ارتباط شهوانی ما عمل می کند تا دیگری را حتی جذاب تر کند.

این یکی از دلایلی است که به فرد میل به نزدیک شدن می دهد، این بار برای رفتن و بوییدن آنچه در پشت عطر پنهان شده است. سپس بو به منبع لذت تبدیل می شود یا نوعی انزجار را برمی انگیزد. فراتر از عطر وجود آرزو، بوی تن و نفس شرط لازم یک عشق در نگاه اول خواهد بود یا نه.

الموندو
عطر زنانه آزارو وانتد گرل تونیک

زیر پوست، و در مغز!

مطمئناً هنوز بوی اولین عشق خود را به خاطر دارید و بوی عطر آن هنوز کمی بینی شما را قلقلک می دهد. انگار بالاخره عاشق یک عطر شدی. مقصر؟ بارها و بارها خاطره بویایی ما! بعد از بینایی که یک جاذبه فیزیکی را تعیین می کند، این حس بویایی ما است که وارد عمل می شود. بو به سیستم لیمبیک ما نفوذ می کند، جایگاه احساسات و لذت ما، اما همچنین مرکز انگیزه های اساسی ما، به ویژه غریزه جنسی. بنابراین، تمام بوها حفظ خواهند شد. آنها سیگنال های خوشایند یا ناخوشایندی را به مغز ما ارسال می کنند که مربوط به یک فرد خاص است.

عطر اروتیک: سلاح مخفی در بازی اغواگری

تخیلات سرکوب شده

اگر ماهیت اروتیک عطر در حال تبدیل شدن به یک میدان فروش جدید است، این کلمات در زمان های دیگر توسط اخلاق سرکوب می شد. از زمان ظهور عطر در دوران باستان، عطر برای اهداف درمانی و بهداشتی استفاده می شده است. کلیسا در استفاده ناپسند از عطر نمادی از بیهودگی مشرکان می بیند. افلاطون رایحه‌ها را به‌خاطر انحطاط آن‌ها سرزنش می‌کرد و آن را برای زنانی که بدن خود را عرضه می‌کردند، برچسب زد، در حالی که ارسطو آن را به دلیل ارتباط بیش از حد مستقیم آن با احساسات ما سرزنش کرد. در سال ۱۷۷۸، پارلمان انگلیس قانونی را تصویب کرد که به مرد اجازه می دهد اگر ثابت کند که توسط عطر همسرش جادو شده است، ازدواج خود را لغو کند. در قرن نوزدهم، قبل از اینکه گیاه پاتچولی به تمام بینی‌ها حمله کند، بوی چوبی این گیاه گرمسیری بیشتر مورد استفاده اجنبی‌ها بود.

الموندو
تامین مواد اولیه عطر و شغل جهانگرد عطر

نت های مهار نشده

آغاز قرن بیستم استفاده از عطر را به عنوان یک دارایی واقعی اغوا کننده نشان خواهد داد. اما تا پایان دهه ۶۰ و آزادی جنسی بود که عطرسازان شروع به بررسی نت های گوگردی کردند. آکوردهای مجلل شرقی زنان و مردان بیشتری را که می خواستند قدرت جذب خود را اثبات کنند، اغوا می کرد. ترکیبات کهربا، عطرهای لذیذ و نت های حیوانی به قرن ها سانسور بویایی پایان خواهد داد. با این حال، این انگیزه خلاقانه در اوایل دهه ۹۰، در اوج اپیدمی ایدز، مهار شد. عطرهای وابسته به عشق شهوانی با نت های حیوانی جای خود را به آب میوه های “پاک تر” بدون ویژگی جنسی دادند. چندین سال است که Noses با ایجاد عطرهای بسیار جسورانه تر با رمزهای فانتزی ارتباط برقرار کرده است.

عطر اروتیک چه بویی دارد؟

حیوان درونت را بیدار کن!

برای پیوند یک عطر با حس و تمایلات جنسی، باید به دنبال ترکیبات بدن باشید. آن بوهایی که بوی پوست، بوی حیوانیت را در بینی ما تداعی می کند. برخی از ترکیب‌ها به لطف حضور محتاطانه نت‌های حیوانی می‌توانند اروتیک شوند. ما به طور خاص به مشک و سیوه فکر می کنیم که امروزه به لطف سنتز تولید می شوند. با این حال، این مواد در حالت خام خود بویی می دهند که چندان خوشایند نیست. مشک به طور طبیعی دارای بوی ادرار، خون و عرق است. سیوه قبل از تغییر شکل، بوی مدفوعی می دهد… اخم نکنید، این مواد رقیق شده اند تا در مقادیر کم وجود داشته باشند و فقط حس خود را آشکار می کنند. علاوه بر این، آنها با نت های دیگری همراه هستند تا خود را تصعید کنند.

الموندو
عطر مردانه اسکالپرز د کلاب اسکالپرز

طرف صمیمی و مقاومت ناپذیر

مولکول های دارای رتبه X

در کنار نت های حیوانی، اجزای اروتیک دیگری نیز در عطرهای شما نهفته است. مولکول معجزه آسایی که منتخب را تسلیم می کند، هنوز در بازار نیست. اما عطرسازها قبلاً یادداشت هایی با فضایل فریبنده دارند. قبلاً در اینجا درباره ایندول و اسکاتول به شما گفته‌ایم، رایحه‌هایی با رگه‌هایی از مدفوع که در صورت استفاده نامحسوس، شکوفه‌های پرتقال یا یاس را تداعی می‌کنند. مولکول دیگری که در پالت بینی وجود دارد، آلدرون است که یادآور قفس و تعریق شیر است. گفته می شود که ساختار آن شبیه به برخی از هورمون های جنسی است. پیریدین به بوی مایع منی نزدیک است. این مواد حواس ما را به یاد بوهایی می اندازند که از بدن ما بین رطوبت و حس نفسانی بیرون می آید.

عطر اروتیک: یک بحث بازاریابی؟

شمع معطر بازیگر آمریکایی گوئینت پالترو با نام خاطره انگیز «این بوی واژن من می دهد» در حال پخش شدن در شبکه است. چند سال پیش برندهای عطرسازی نیچ سعی کردند آب میوه هایی با بوی ترشحات بدن تولید کنند. سکس یک بحث بازاریابی است که از زمانی که تبلیغات وجود داشته و در تمام بخش‌های فعالیت مؤثر بوده است. پس چرا در عطرسازی نه؟ تصویر بدن به شدت وجود دارد و موسی ها خود را در تمام حس و حال آشکار می کنند. در حالی که رابطه جنسی به فروش می رسد، این واقعیت باقی می ماند که عطر و اغوا هنوز به شدت با احساسات ما مرتبط است. و نوآوری های بویایی در این زمینه همچنان طراحان عطر را مجذوب خود می کند.

آیا عطر را یک دارایی اغوا کننده می بینید؟ کدام رایحه بیشتر برای شما حس حسی را تداعی می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *