دانستنی های عطر

نت های پودری در عطرسازی

نت های پودری در عطرسازی

نت های پودری لطافت را به عطر می بخشند

پس از صحبت در مورد نت های سبز یا ظرافت های تند در عطرسازی، زمان آن فرا رسیده است که به رایحه های دیگر موجود در پالت عطرساز نگاه کنیم: نت های پودری. این رایحه های شیرین و حسی، عطرهای آرایشی یا خاطرات دوران کودکی را تداعی می کند. پس، پشت آن سایه های نرم و کرکی که بینی ما را قلقلک می دهد چیست؟ دریابید که چگونه عطرسازان این حس بویایی را ایجاد می کنند و چگونه آن را با ترکیبات شما ترکیب می کنند.

تاریخچه نت های پودری

همانطور که از نامش پیداست، رایحه پودری یادآور پودر تالک، رژ لب و لوازم آرایشی قدیمی است. علاوه بر این، منشاء این زیر خانواده بویایی مستقیماً از پودر برنج می آید. این یکی از قدیمی ترین رازهای زیبایی در جهان است. این پودر که از دانه های آسیاب شده برنج به دست می آید، از آسیا می آید و مورد توجه گیشاها قرار گرفته است.

در اروپا از آرد برای سفید کردن پوست استفاده می شد که نشانه ثروت و صفا بود. اما قحطی سال ۱۷۴۰ این کالا را بسیار کمیاب کرد. پودر برنج جایگزین شد و تمام چهره ها و کلاه گیس های جامعه خوب را از قرن هفدهم پاشید. به این دانه های آسیاب شده، پودر ریزوم گیاهان مختلف مانند زنبق را اضافه می کنیم که بعداً به عنصر اصلی این تن ها تبدیل می شود. افسانه می گوید که این کاترین دی مدیچی بود که مسئول این کشف بود و پودر عنبیه آسیاب شده را به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کرد. این تولد نت های پودری بود.

الموندو
آیا عطر می تواند مرا باهوش تر کند؟

Jasmine - نت های پودری در عطرسازی

تکامل نت های پودری

به آرامی اما مطمئناً این رایحه های لطیف در زندگی روزمره ما پخش می شوند و شکل خاصی از زیبایی و لطافت را منعکس می کنند. تا اوایل دهه ۱۹۰۰ بود که اولین عطرسازان واقعاً به این صداها علاقه نشان دادند. در زمانی که عطرهای عاشقانه گلی از موفقیت بزرگی برخوردار بودند، نت های پودری حسی از حس حسی و بعد عمیق تری به این آب میوه های “تمیز” اضافه کردند. در سال ۱۹۱۲، گرلین از L’Heure Bleue رونمایی کرد، یکی از اولین عطرهایی که عنبیه و بنفشه را در کنار مشک و وانیل به نمایش گذاشت. آثار دیگر بعداً این میراث بویایی را گسترش دادند و نت‌های پودری به روش‌های مختلف تصور می‌شدند.

در سال‌های اخیر، این سایه‌های «پودر برنج» که گاهی کمی قدیمی شده‌اند، از این جنبه قدیمی فاصله می‌گیرند تا با ترکیب شدن با نت‌های لذیذ یا کهربایی، خود را مدرن کنند.

چگونه یک نت پودری ایجاد کنیم؟

برای بازآفرینی حس بویایی پودر برنج یا پودر تالک، عطرساز می تواند به روش های مختلفی با استفاده از انواع مختلف مواد متوسل شود. عطرهای پودری اغلب مواد اولیه مشابهی را نشان می دهند، اما بسته به الهام و دماغ می توانند خود را به روش های جدیدی نشان دهند!

گیاهان و گلها

از زمان کاترین مدیچی، زنبق ستاره طبیعی بلامنازع برای ایجاد نت های پودری بوده است. زنبق به عنوان یک ماده خام استثنایی در نظر گرفته می شود، یک ماده بسیار گران قیمت است. از این گیاه به خاطر ریزوم یعنی ساقه زیرزمینی اش در عطرسازی استفاده می شود. پس از چندین فرآیند فنی، ما موفق به بازیابی آهن، نجیب ترین و معطرترین جزء ریشه می شویم. به لطف این ماده است که ما یک نت پودری ظریف و خشک با ته رنگ های چوبی و لهجه های بنفش به دست می آوریم. این رایحه مطبوع و سبک است و در عین حال بر روی پوست یا لباس ماندگاری دارد.

الموندو
تاثیر عطر بر روی  پوست

Discover the use of clove in perfumery - نت های پودری در عطرسازی

بنفشه همچنین عطر پودری ارائه می دهد. اما این گل عملکرد بسیار کمی دارد. در واقع، بیش از یک تن گل برای به دست آوردن حدود ۳۰ گرم عصاره لازم است. به همین دلیل است که این نت ها بیشتر از طریق شیمی مصنوعی ایجاد می شوند. در اواخر دهه ۱۸۰۰، آلفا یونون، یک مولکول معطر پودری که به طور طبیعی در گل بنفشه وجود دارد، شناسایی شد.

مولکول های مصنوعی

در سمت مصنوعی، چندین مولکول با رایحه پودری وجود دارد. بنابراین ما یون‌هایی را می‌یابیم که بوی آنها ملایم، گل‌دار با جنبه‌ای میوه‌ای، تقریباً «آب نبات» است. ما همچنین به هلیوتروپین فکر می کنیم، مولکولی که از گل هلیوتروپ سنتز شده است. عطر آن نیز پودری و گلی با سمت بادامی است. یک مولکول دیگر با بوی پودری: کومارین. این ماده فعال که به مقدار زیاد در دانه تونکا وجود دارد، بوی یونجه و پودر بادام را تداعی می کند. نت های آن خشک است و در آکوردهای وانیلی نیز استفاده می شود.

ترکیبات بویایی نت های پودری

با ایجاد حس بویایی ماندگار، نت های پودری به طور کلی در نت های میانی یا پایه یک ترکیب قرار می گیرند. آنها تقریباً با تمام خانواده های بویایی ترکیب می شوند تا حس شیرینی را به همراه داشته باشند. آنها در عطرهای شرقی یافت می شوند تا مواد قوی مانند کهربا، وانیل یا پاتچولی را نرم کنند. نت‌های پودری نیز با رایحه‌های گلی و میوه‌ای همخوانی فوق‌العاده‌ای دارند و به آن‌ها عمق و گرد می‌بخشند. اگر بیشتر در عطرهای به اصطلاح زنانه یافت می شوند، این نت ها آقایانی را که به دنبال عطرهای مطبوع و شیک هستند نیز اغوا می کند.

الموندو
معرفی عطر مولینارد سانتال اینسولنت 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *