دانستنی های عطر

عطرها چگونه ساخته می شوند

یک عطر خوب می تواند آخرین عادت روزانه شما باشد. وقتی عطر می زنید ، ممکن است دوبار در مورد آن فکر نکنید زیرا اغلب به یک عادت تبدیل می شود. با این حال ، دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم عطر می زنند. برخی از افراد عطر می پوشند زیرا عزت نفس آنها را هنگامی افزایش می دهد که یک علاقه احتمالی احتمالی متوجه بوی خوش می شود. دیگران از پوشیدن عطر لذت می برند ، زیرا باعث افزایش شخصیت آنها می شود. آنها را از بقیه متمایز می کند تعدادی از افراد برای پوشاندن بوهای نامطبوع از عطر استفاده می کنند. رایحه عطر همچنین می تواند به شما در یادآوری برخی خاطرات یا افزایش روحیه کمک کند. صرف نظر از دلیل استفاده از عطر خاص ، درک نحوه ساخت عطر ممکن است به شما در قدردانی از آن بطری زیبا و عطر دلپذیر کمک کند.

مواد تشکیل دهنده

قبل از شروع فرایند تولید ، مواد اولیه زیادی وجود دارد که باید جمع آوری شوند. علاوه بر میوه ها ، ادویه جات ، رزین ، برگ ، صمغ ، مومیایی و علف ، گلها اغلب ضروری هستند ، زیرا تهیه عطر بدون اسانس گل دشوار است. به عنوان مثال ، مارک های لوکس درجه یک ، مانند Chanel ، صاحب مزارع گل خود هستند تا مطمئن شوند محصول کافی برای عطرهای خود دارند. گاهی اوقات ، محصولات حیوانی ممکن است در عطرها وجود داشته باشد ، مانند تصور کهربا از نهنگ های اسپرم و مشک از گوزن های نر. از آنجا که همه رایحه ها همیشه به راحتی در طبیعت موجود نیستند ، ممکن است از مواد شیمیایی مصنوعی برای تقلید آنها استفاده شود. این می تواند جان حیواناتی را که به خاطر روغن هایشان کشته می شوند نجات دهد و در صورت برداشت نادرست گیاه نیز مفید است.

الموندو
عطر مردانه مرسدس بنز من برایت نسخه 2021

رایحه درمانی - عطرها چگونه ساخته می شوند

روشهای استخراج

این روغنهای گلها و مواد گیاهی است که برای ساخت عطر استفاده می شود. برای جدا کردن روغن از قسمتهای گیاه ، باید آن را استخراج کنید. روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. ساده ترین روش بیان است که طی آن گیاهان تا زمانی که روغن آزاد شود فشرده می شوند. Enfleurage و maceration از دیگر روشهای استخراج روغنهای گیاهی هستند. در این روشها از چربی یا چربی گرم شده برای استخراج روغن استفاده می شود. همچنین می توانید قسمت های گیاه را بجوشانید یا آنها را بخار بگذارید تا به روغن ها برسد. این فرآیند تقطیر با بخار نامیده می شود. برخی از تولید کنندگان از استخراج حلال نیز استفاده می کنند. در طی این روش ، قطعات گیاه در بنزن حل شده و در معرض الکل اتیل قرار می گیرند ، که سپس سوزانده می شود تا روغن عطر باقی بماند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا عطر بسیار گران است ، به خاطر داشته باشید که یک بطری ۱۵ میلی لیتری عطر فرانسوی به روغن استخراج شده از حدود ۶۶۰ گل رز نیاز دارد.

فرایند بویایی و تأثیر آن بر رفتار انسان - عطرها چگونه ساخته می شوند

مخلوط کردن روغن ها

برای ایجاد یک رایحه معطر خاص ، متخصصان باید آزمایش و ترکیب گسترده ای را انجام دهند. چندین سال طول می کشد و صدها ترکیب قبل از رسیدن به فرمول مورد نظر. این فرمول برای مخلوط کردن روغنهای تازه استخراج شده استفاده می شود. پس از مخلوط کردن روغن ها برای بدست آوردن رایحه دلخواه ، الکل را در معجون مخلوط کرده تا مواد رقیق شوند. مقدار الکل اضافه شده تعیین می کند که آیا این مایع ادکلن ، عطر یا ادو توالت باشد. کلن اجاره قوی این سه است. حاوی بیشترین الکل و حداکثر ۱۰ درصد اسانس است. ادویه توالت تا ۱۵ درصد اسانس دارد و الکل کمتری نسبت به ادکلن دارد. عطر ، که حاوی کمترین الکل است ، قوی ترین رایحه را دارد و تا ۴۰ درصد اسانس دارد.

الموندو
عطر ادکلن با نت قهوه

فرایند پیری

پس از استخراج ، مخلوط کردن و مخلوط کردن روغن ها با الکل ، معجون برای فرایند پیری آماده است. در این دوره ، عطر در یک منطقه تاریک و خنک کنار گذاشته می شود. چندین ماه تا یک سال بدون مزاحمت در اینجا می ماند. فرآیند پیری به الکل و روغن ها به هم متصل می شود. پس از روند پیری ، یک متخصص عطر را آزمایش می کند تا از صحت آن مطمئن شود. معمولا ، بوی قوی تر از قبل از روند پیری است. هرگونه تنظیم دلخواه و ترکیب اضافی می تواند در این مرحله انجام شود. عطر تنها پس از آزمایش کامل به فروشگاه های بزرگ ختم می شود تا اطمینان حاصل شود که رایحه همان چیزی است که باید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *