دانستنی های عطر

نت های گل منبع الهام عطرسازی

نت های گل: منبع الهام عطرسازی

نت های گل یکی از محبوب ترین ها در عطرسازی هستند، اما بسیار پیچیده و متنوع هستند. پس از گشت و گذار بر روی موج نت های دریایی، و سرگردانی در زیر درختان برای کشف رایحه های چوبی، ما به کشف یکی از معروف ترین خانواده های بویایی و محبوب ترین آنها توسط عموم مردم می پردازیم: عطرهایی با نت های گل. این عطرهای مبتنی بر گل به دور از لطیف یا رمانتیک بودن، پر از پیچیدگی و تنوع چشمگیر از تفاوت های ظریف هستند. سبد خود را بردارید و بینی خود را تیز کنید تا اسرار نت های گل را کشف کنید، یکی از بزرگترین منابع الهام برای عطرسازان.

پرتره یک خانواده التقاطی

نت های گلی به طور گسترده در خلاقیت های معطر مورد استفاده قرار می گیرند. چرا؟ زیرا پوشیدن آنها آسان است و اکثر بینی ها را از ۷ تا ۷۷ سالگی تسخیر می کنند! عطرهای گلی که در اوایل دموکراتیک کردن عطرسازی مدرن در قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفتند، هنوز هم امروزه بسیار محبوب هستند. با این حال، علیرغم سادگی ظاهری، این نت های اغلب دمدمی مزاج و فرار چندان آسان به کار نمی روند و هماهنگ نیستند.

تنوع بی نهایت نت های گل

نت های گل را نمی توان به یک روش تعریف کرد، زیرا آنها بسیار زیاد و متنوع هستند. طبیعت تنوع قابل توجهی از این ترکیبات شاخص را به ما ارائه می دهد، با رایحه هایی که می توانند از یک گل به گل دیگر کاملاً متفاوت باشند. برای طبقه بندی آنها، عطرسازان آنها را در دسته هایی دسته بندی می کنند که نت ها کم و بیش شبیه هم هستند.

floral notes rosy - نت های گل منبع الهام عطرسازینت های گلگون

گل رز چه Damascena یا Centifolia باشد، یک عنصر ضروری در پالت عطرسازان است و هزاران سال است که آنها در تلاش بوده اند تا هر جنبه ای از آن را بشناسند. اگر می خواهید در مورد این ماده خام نمادین بیشتر بدانید، مقاله اختصاصی ما را بررسی کنید. اما در این دسته، بینی ها می توانند به گل صد تومانی نیز متوسل شوند. این گل بی صدا به طور طبیعی عطر خود را آزاد نمی کند، اما می توان نت های پودری و سبز آن را از طریق سنتز دوباره تولید کرد. شما همچنین می توانید به لطف ترکیب مولکول های بودار مختلف از گل رز و تمشک، آکورد گل صد تومانی را دوباره بسازید. در میان این نت‌های گلگون، روزات گل شمعدانی بومی آفریقا را نیز می‌یابیم. رایحه آن بسیار شبیه به رایحه گل رز است، اما جنبه معطر تری دارد که اغلب در آکوردهای سرخس استفاده می شود.

الموندو
عطر جدید ضد افسردگی هوپ فرگرنس نایت

گل های پودری

برخی از گونه ها نت های گلی با لهجه های پودری را به یک ترکیب می آورند. این مورد مخصوصاً در مورد عنبیه است. این وجه ترکانده دست در دست هم با طراوت لیمو و قدرت یک لمس فلفلی در ادوپرفیوم ۵۵۵ می‌آید. گل‌های پودری نیز شامل میموزا، درختچه‌ای نمادین جنوب فرانسه است. کار کردن با این ماده خام بسیار پیچیده است، اما اسانس آن رایحه ای پودری با ته رنگ بادام ارائه می دهد. هلیوتروپ و بنفشه که هر دو گل های بی صدا هستند، در آکوردهای گلدار و پودری نیز استفاده می شوند.

floral notes white flowers - نت های گل منبع الهام عطرسازی

گل های سفید

این دسته شامل گونه های زیادی می شود و این گل ها که به آنها مواد مخدر نیز می گویند در عطرسازی بسیار استفاده می شود. در میان شناخته‌شده‌ترین گل‌های سفید، گل یاس، شکوفه پرتقال، نرولی، گل فرانگی‌پانی، یلانگ یلانگ، اسمانتوس، زنبق دره یا پیچ امین الدوله را می‌توان نام برد. بسیاری از آنها “گل های آزمایشگاهی” هستند زیرا استخراج عطر آنها به طور طبیعی غیرممکن است. برای مدت طولانی، نت های گل بر اساس گل های سفید نمادی از خلوص، زنانگی و بی گناهی بودند. اما چند سالی است که بینی‌ها با بازی با دوزها ما را سرگرم می‌کنند تا آن‌ها را بسیار حساس‌تر، حتی جنسی، کنند. در واقع، بسیاری از این گل‌های سفید همان مولکول ایندول را دارند که به طرز ماهرانه‌ای استفاده می‌شود، تفاوت‌های ظریف حیوانی را به یک فرمول می‌آورد.

نمی توان تنوع گونه های گل را در این دسته بندی ها خلاصه کرد. آنها ممکن است از یک عطرساز به عطر دیگر متفاوت باشند، اما به طور کلی رایج ترین نت های مورد استفاده هستند.

الموندو
عطر مردانه کنزو هوم ادو تویلت اینتنس

استفاده از نت های گل در عطرسازی

دسته گل یا سولی فلور؟

هنگام ایجاد یک عطر گلی، عطرساز دو گزینه دارد: قرار دادن یک گل در کانون توجه چیزی که به آن soliflore می گویند، یا با ایجاد یک دسته گل، چندین نت را هماهنگ کنید. در یک سولی فلور، مسئله اصلی کیفیت مواد خام است. یک گل اصلی غالب است و با احتیاط با یک یا چند نت همراه است تا آن را بیشتر برجسته کند. هنر ایجاد یک سولی فلور پیچیده است. این حتی یکی از اولین گام‌های عطرسازی مدرن بود، زمانی که محققان سعی کردند با بازتولید در آزمایشگاه مقداری گل یاس، زنبق دره، یاس بنفش از طبیعت کپی کنند. بین گلهای مختلف (گلهای طبیعی یا آزمایشگاهی) برای ایجاد یک ترکیب هماهنگ. بنابراین عطرساز به دنبال بازتولید حس بویایی یک ترکیب گل است.

Floral notes source of inspiration - نت های گل منبع الهام عطرسازیعروسی در شکوفه

مانند عروسک های روسی، در خانواده بویایی گل ها، زیرمجموعه های زیادی وجود دارد. در واقع، نت های گلی به طرز شگفت انگیزی با بسیاری از عطرها هماهنگ می شوند. یکی از معروف‌ترین زیرشاخه‌ها مطمئناً دسته گل آلدهیدی است که دسته گل آن با نت‌های حیوانی و لهجه‌های متالیک تزیین شده است. همچنین ترکیبات چوبی گلی وجود دارد که رایحه تازه آنها با وانیل غنی شده است و جنبه های خاکی برنده بزرگ تابستان و بهار عموماً عطرهای میوه ای-گلی هستند. سپس از هلو، توت قرمز یا زردآلو می توان برای ایجاد عطرهای سبک و با طراوت استفاده کرد. خلاقیت‌های دریایی-گلی نیز بسیار محبوب هستند و رنگ‌های اقیانوسی و روح‌بخشی را به ارمغان می‌آورند. عطرسازان همچنین می‌توانند با اضافه کردن طعم‌های تند، علفی و مشک‌دار به نت‌های گل‌ها، خلاقیت خود را آزاد کنند… می‌دانستید، بنابراین، عطر گل را می‌توان تقریباً با هر رایحه‌ای موجود ترکیب کرد!

الموندو
معرفی عطر الیس بروکلین ایزو گاما سوپر 2020

قدرت گل

نت های گل در حال تسخیر متخصصان جدید هستند، از جمله مردان غربی که دیگر از جرات نمی ترسند. به عنوان مثال، شمعدانی در حال حاضر تبدیل به معادل گل رز برای عطرهای مردانه شده است و نت های سبز به طور فزاینده ای برای مردان در جستجوی طراوت جذاب است. نت های گلی به دور از مد شدن، با باز کردن فصلی قاطعانه گیاهی و علفی، خود را دوباره اختراع و مدرن می کنند. گل های باغ به سبک بازگشته اند. عطرسازان حتی از باغ سبزیجات الهام می گیرند تا به نت های گلی هویت جدیدی ببخشند. بنابراین، انواع گل ها همچنان آینده ای گلگون و معطر دارند!

اکنون که کمی بیشتر در مورد این خانواده بویایی می دانید، می توانید بینی خود را طوری آموزش دهید که تمام تفاوت های ظریف گلی موجود در عطرهای مورد علاقه شما را تشخیص دهد. از کدام گل ها در عطر قدردانی می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *