دانستنی های عطر

یلانگ یلانگ، عطر حسی

یلانگ یلانگ، عطر حسی

عطر یلانگ یلانگ با نت های شیرین خود بینی را هیپنوتیزم می کند. اسرار این ماده را کشف کنید…

یلانگ یلانگ با شبح اسرارآمیز و رایحه شگفت‌انگیز خود، سال‌ها است که بینی‌ها را مجذوب خود کرده است. این گیاه که از ابتدای قرن بیستم کشت شد، مرزها را درنوردید تا نت‌های گلی و ادویه‌ای خود را در ترکیب‌های متعدد نشان دهد. برای کشف عطر یلانگ یلانگ، سفری بویایی به مناطق استوایی را آغاز کنید.

یلانگ یلانگ، گل مسافر منشا یلانگ یلانگ

خاستگاه یلانگ یلانگ در جنوب شرقی آسیا، و به طور خاص در مجمع الجزایر مولوکان، مکانی بهشتی واقع در شرق اندونزی نهفته است. این درخت، با شبح اسرارآمیز خود، در دل جنگل های بارانی استوایی شکوفا می شود، جایی که گل های درهم و زرد رنگ خود را که یادآور انگشتان جادوگر هستند، آشکار می کند. در اندونزی، cananga odorata، از نام لاتین آن، به دلیل عطر شگفت‌انگیز و بی‌نظیر آن، «گل گل‌ها» نامیده می‌شود. داستان از این قرار است که ملوان آلمانی آلبرتوس شونگر تحت طلسم این گل مخدر قرار گرفت. او که مصمم به بهره برداری از این عطر دلپذیر بود، اولین کسی بود که در سال ۱۸۶۰ یک آزمایشگاه تقطیر یلانگ یلانگ در مانیل، فیلیپین راه اندازی کرد. سپس اسانس گرانبها به اروپا صادر شد تا در عطرسازی خوب استفاده شود.

رشد گیاه یلانگ یلانگ

پس از فیلیپین، یلانگ یلانگ به جزیره ریونیون، سپس به ماداگاسکار و مجمع الجزایر کومور سفر می کند که در حال حاضر به طور گسترده تولید می شود. این درخت از خانواده ماگنولیا تقریباً در تمام طول سال شکوفا می شود و در گهواره پرتوهای خورشید و رطوبت است. در طبیعت، ارتفاع آن به ۳۰ متر می رسد! اما برای تسهیل در برداشت، بی‌رحمانه آن را هرس می‌کنند تا از ۳ متر بیشتر نشود. شاخه های سینوسی آن دور تنه می پیچند و چندین بار در سال گل های سفید رنگی را نمایان می کنند که در زمان بلوغ سبز و سپس زرد می شوند. هر ساله یک درخت یلانگ یلانگ به طور متوسط ​​۵ کیلو گل تولید می کند. درختی است که خیلی سریع رشد می کند و تا ۵۰ سالگی می تواند گل بدهد.

الموندو
عطر زنانه انجل شلیسر فم مجيك

فضایل یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ قبل از اینکه به خاطر عطر لطیفش مورد توجه قرار گیرد، به خاطر فضیلت های فراوانش شناخته شده است. فیلیپینی ها هزاران سال است که از آن برای تهیه بوری-بوری استفاده می کنند، پمادی که از روغن نارگیل و گل های یلانگ یلانگ ایجاد می شود. امروزه نیز از این ماده برای محافظت از پوست و مو در برابر نور خورشید استفاده می شود. قدیم ها در فصل بارندگی آن را روی بدن خود می مالیدند تا از تب و عفونت های احتمالی در امان بمانند. اسانس یلانگ یلانگ که هنوز به طور گسترده در رایحه درمانی و داروهای گیاهی استفاده می شود، با آرام کردن فشار خون در برابر استرس و اضطراب عمل می کند. گفته می شود که گل یلانگ یلانگ علاوه بر خواص درمانی، حواس را بیدار می کند و یک داروی مقوی قوی است.

The orange blossom adored and perfumed - یلانگ یلانگ، عطر حسی

یلانگ یلانگ، عطر خوشی از گل تا بطری

گل‌های ظریف را قبل از اینکه خورشید خیلی بالا برود، با دست چیده می‌شوند، توسط جمع‌کنندگان باتجربه که آنها را در سبدهای بافته شده قرار می‌دهند تا آسیبی به آنها نرسد. به سرعت، گل ها به مرحله بعدی می روند: تقطیر. گل ها را در یک مخزن پر از آب غوطه ور می کنند که روی آتش مستقیم به جوش می آید. فرآیند تقطیر بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت طول می کشد، اما در اولین ساعات است که گل ها خالص ترین جوهر خود را تحویل می دهند. با توجه به چگالی و غلظت جوهر به دست آمده، پنج کیفیت (به نام کسر) وجود دارد. کسر Super Extra (تحویل در دو ساعت اول تقطیر)، Extra، اول، دوم و سوم وجود دارد. ۳ بخش اول برای عطرسازی استفاده می شود و بقیه برای لوازم آرایشی، صابون، مواد شوینده و …

الموندو
عطر مردانه نائوتون اند ويلسون بون ويور

برای بدست آوردن ۱ کیلو اسانس یلانگ یلانگ باید ۴۰ تا ۵۰ کیلو گل تقطیر کرد.

عطر یلانگ یلانگ

اولین بخش های این اسانس کاملاً غنی هستند، با جنبه های گلی و میوه ای که واقعاً بوی یلانگ یلانگ تازه را منعکس نمی کنند. بوی آن بسیار قوی تر است، با سمتی گریزان که توصیف آن را دشوار می کند. این اسانس همچنین جنبه های تند را نشان می دهد که یادآور میخک یا میخک است. نت‌هایی که بعدا می‌آیند، تفاوت‌های ظریف گل‌های سفید، بین نرگس، یاس و گل سرخ را نشان می‌دهد که نت‌های پودری و گلی را تداعی می‌کند. عطر یلانگ یلانگ بسیار ماندگار است. مقدار بیش از حد آن می تواند جنبه “لاک ناخن”، سایه های دارویی یا بوی موز بیش از حد رسیده را نشان دهد. هنگامی که بینی تعادل مناسب را پیدا می کند، رایحه یلانگ یلانگ کرمی و عجیب و غریب می شود. یاد مونوی می اندازد با جنبه ای بسیار شهوانی، تقریبا حیوانی و نفسانی… چه برنامه ای!

استفاده از یلانگ یلانگ در عطرسازی

یلانگ یلانگ با رایحه گل سفید خود معمولاً ترکیبات تازه و گلی را روشن می کند. طراحان از آن برای آوردن غنا و عمق به آب میوه های “بیش از حد عاقلانه” با حسی بودن آن استفاده می کنند. یلانگ یلانگ همچنین به دلیل جنبه عجیب و غریب خود در عطرهای میوه ای و آفتابی استفاده می شود. به لطف سایه های زیاد آن، ما این جوهر لطیف را در آکوردهای شرقی و تند می یابیم. علاوه بر این، رایحه کرمی آن ترکیب می شود. کاملا با رنگ های وانیلی این “نت همه منظوره” همچنین مرکبات بیش از حد اسیدی را نرم می کند و عطرهای مشک را با نت های نوازشگر و پودری تقویت می کند.

الموندو
عطر ادکلن مشترک آتنا پرواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *